Del siden
 
       

Head of Operation / Golf Manager

Mød her Martin Thorbøll Pedersen på 27 år, der er uddannet serviceøkonom og i dag arbejder som Head of Operations og Golf Manager ved Lübker Golf Resort

Hvad er din jobtitel?

Head of Operations & Accommodation / Golf Manager ved Lübker Golf Resort 

Hvad lavede du før Dania?

Før jeg startede på Erhvervsakademi Dania har jeg arbejdet i salgs- og rejsebranchen. Jeg har boet 2 år i Østrig og arbejdet som destinationschef for et skandinavisk rejseselskab. Efterfølgende fortsatte jeg et år hos samme selskab – bare i Danmark. Her arbejdede jeg med salg af skirejser til danskere. Primært skræddersyede rejser til grupper og erhverv.

Hvorfor serviceøkonom-uddannelsen?

Oprindeligt ville jeg gerne være journalist, men mine udlandsophold og personlige interesse for sport gjorde, at jeg gerne ville krydre min uddannelse med sport & events. Det gav serviceøkonom-uddannelsen mig mulighed for, samtidig med at den gav mig adgang til Profesionsbacheloren i Sport Management som var det oprindelige mål. Det nåede jeg ’desværre’ aldrig, da jeg fik muligheden for et fantastisk job på Lübker Golf Resort.

Hvor var du i praktik?

Jeg var i praktik på Lübker Golf Resort på Djursland. Her arbejdede vi enormt meget med store arrangementer indenfor B2B området; også kaldet ’Company Days’. Det betød at vi arbejdede tæt sammen med både lokale, nationale og internationale virksomheder om deres kundepleje, hvilket var enormt interessant. Derudover brugte vi også en del tid på at udvikle service-oplevelsen for den enkelte kunde og endte med, at udvikle et service koncept for hele virksomheden. Til dette brugte jeg naturligvis en del teori fra studiet.

Hvordan bruger du din uddannelse i dit job?

For mig er uddannelse og erfaring én og samme ting; det smelter sammen. Det er enormt vigtigt, at skabe og have en konstant kontakt med erhvervslivet under studiet. Det styrker ens personlige profil, men gør også alt teorien mere håndgribelig. Derfor er praktikforløbet på 3 mdr. en enorm investering i et fremtidigt job. 

Til daglig bruger jeg uddannelsen på en lang række parametre, herunder både servicehåndtering, front- og back office løsninger, budgettering og økonomi rapportering samt projektledelse fra A-Z. Derudover har det været vigtigt for mig, at have kendskab til idrætsbranchen, hvor der ofte er mange interessenter, frivillige og politik indblandet.

Hvad var det bedste ved dit studie?

Det bedste var så absolut, at der var mulighed for at forene sport og kontakt til erhvervslivet i studiet. Det har åbnet en masse døre for mig fremadrettet.

Hvorfor skal andre læse til serviceøkonom?

Fordi det giver en mulighed for, at komme i fysisk og teoretisk kontakt med det arbejde man skal udføre en stor del af ens liv. Derudover er uddannelsen perfekt for studerende, som ønsker at kombinere uddannelse med interesse; hvad enten det er sport, events, turisme eller lignende.

Hvor er du om 5 år?

Forhåbentligt er jeg stadig på Lübker Golf Resort, hvor vi driver en sund og god forretning, der forhåbentligt byder på nye og spændende rammer.

 

Hvad kan du blive som serviceøkonom

  • Golf Manager
  • Eventmanager
  • Turismeudvikler
  • Turistmedarbejder
  • Turismekoordinator
  • Oplevelseskonsulent
  • Restaurantchef
  • Receptionist

Hjalp denne side dig?